10:58 | چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دانش آموختگان

اندازه گیری نانومتری میزان زبر سطح با دستگاه ساخت ایران
نماد برتر- ساخت دستگاهی برای اندازه گیری میزان زبری سطح با دقت نانومتری دستاورد یکی از شرکت‌های فناور است که توانسته نیاز صنایعی چون الکترونیک، آبکاری، لایه‌نشانی و پزشکی را رفع ‌کند.
آخرین آمار فارغ التحصیلان متقاضی یارانه دستمزد
نماد برتر- مطابق آخرین آمار عملکرد طرح یارانه دستمزد، تاکنون بیش از ۸۳۰۰ داوطلب در این طرح ثبت نام و بیش از ۱۵۰۰ کارفرما از آن استقبال کرده اند.
بودجه ۵۹۳ هزار میلیارد ریالی وزارت کار در سال آینده
پایگاه خبری راد: در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۵۹۳ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.
چرا بازار کار به جوانان روی خوش نشان نمی‌دهد؟
پایگاه خبری راد: در حالی که آمارها نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد کسانی که آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند در راهیابی به بازار کار موفق‌ بوده‌اند، کارشناسان معتقدند رواج مدرک گرایی در کشور موجب شده تا نه تنها بیکاری گسترش یابد، بلکه کشور از وجود نیروهای کار ماهر بی بهره بماند.
هزینه ۵۰ میلیون یورویی برای بالابردن مهارت جوانان
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با استقبال از پیشنهاد تخصیص ۵۰ میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای تقویت مهارت‌افزایی در کشور، گفت: در حال حاضر ۹۲ درصد منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای صرف حقوق و دستمزد و امور پرسنلی می‌شود و چنین طراحی بودجه‌ای، جهت‌گیری‌اش به سمت توسعه آموزش فنی وحرفه‌ای نیست.
فارغ‌التحصیلان بیکار کشاورزی را دریابید!
پایگاه خبری راد: یک فعال حوزه کار با اشاره به اشتغال بالای بخش کشاورزی، بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت و ایده‌های فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی تاکید کرد.
فاصله گرفتن جغرافیدانان از علم جغرافیا / سازمان‌ها با جغرافیدانان همکاری خیلی کمی دارند
پایگاه خبری راد: نایب رئیس انجمن جغرافیای ایران با تعریف دانش جغرافیا به عنوان دانش آگاهی انسان بر ضوابط و ظرفیت‌های محیط گفت: متاسفانه در ۱۵ سال اخیر بعضی دوستان به دلیل جذابیت‌هایی که برنامه‌ریزی در شهر، روستا، کشاورزی، صنعت و سرزمین داشته، از مقوله‌های جغرافیایی فاصله گرفتند و به مرزهای دانش‌های دیگر نزدیک شده‌اند و این ایراد و اشکال بزرگی است که من در آموزش جغرافیا می‌بینم.
کشورهای اروپایی در حسرت نیروی کار ایرانی
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار کار معتقد است با تزریق پول به بازار شغل ایجاد نمی‌شود و در شرایطی که بسیاری از کشورها به شدت نیازمند نیروی انسانی هستند، باید شرایط بهره‌گیری و اعزام نیروهای کار ماهر و متخصص خود را فراهم کنیم.
انتقاد وزیرکار از عدم تحقق سهم ۳۰ درصدی واگذاریها به بخش تعاون
پایگاه خبری راد: وزیر کار، با انتقاد از عدم تحقق سهم ۳۰ درصدی واگذاری‌ها به بخش تعاون، گفت: در صورت تحقق این بخش از قانون و رعایت ۳۰ درصد از واگذاری‌ها به بخش تعاونی، ۱۷ هزار میلیارد تومان از این محل باید به بخش تعاون اختصاص پیدا می‌کرد.
امکان بهره‌مندی واحدهای صنعتی از پتانسیل‌های دانشگاه‌ها فراهم شد
پایگاه خبری راد: با اجرایی شدن فاز اول طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ)، امکان بارگذاری نیازمندی‌های بنگاه‌های صنعتی فراهم شد و واحدهای صنعتی برای رفع چالش‌های خود می‌توانند از پتانسیل‌های دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بهره‌مند شوند.
حدود ۳۰ درصد اساتید ما خانم هستند
پایگاه خبری راد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: می‌توان در وزارت علوم نمادی از دانشگاه جندی شاپور را طراحی کرد و ما پیگیری می‌کنیم که در ورود به ساختمان وزارتخانه این به چشم بیاید که ما وارث دانشگاه جندی شاپور هستیم.
کشاورزی که با دست خالی به جنگ کم آبی ارومیه رفته
پایگاه خبری راد: یک تولید کننده برتر زعفران در ارومیه گفت: با توجه به بحران کم آبی در کشور، انتظار داریم دولت و جهاد کشاورزی از تولیدکنندگان محصولات کم آب بر همچون زعفران حمایت بیشتری کنند.
برنامه ایران برای ساخت ۲۰۰ هزار خانه در سوریه
پایگاه خبری راد: نایب رییس انجمن انبوه سازان استان تهران اعلام کرد: طی چهاردهمین نشست ایران و سوریه که با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و فعالان صنعت ساختمان در کشور سوریه صورت گرفت، تفاهمنامه ای برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در دمشق به امضا رسید.
صنعتی‌سازی نانوکاتالیستی که "دی‌اکسید گوگرد"را به محصول ارزشمند تبدیل می‌کند
پایگاه خبری راد: محقق دانشگاه تربیت مدرس با همکاری صنایع مس سرچشمه در فاز صنعتی به سنتز نانوکاتالیستی دست یافت که قادر به تبدیل دی‌اکسید گوگرد به محصول ارزشمند گوگرد است.
جذب ۶۰۰ سرباز وظیفه نخبه‌ به وزارت صمت تا پایان سال
پایگاه خبری راد: معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به معرفی ۲ هزار نفر از دانش‌آموختگان به شرکت‌های دانش‌بنیان برای انجام خدمت سربازی گفت: بر اساس تفاهمی که با معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری داشتیم، قرار است تا پایان سال ۶۰۰ نفر از این تعداد به این وزارتخانه به منظور جذب در به بنگاه‌های صنعتی معرفی شوند.